Nawigacja i wyszukiwanie

Nawigacja

Szukaj

ANALIZA PREFERENCJI KONSUMENCKICH SPOŻYWANIA PŁATKÓW ŚNIADANIOWYCH

DOI: 10.19202/j.cs.2016.02.06

 

Słowa kluczowe:

płatki śniadaniowe, preferencje konsumenckie, badanie rynku.

Streszczenie
Celem pracy było zbadanie preferencji konsumenckich mieszkańców Warszawy i pobli-skich miejscowości na rynku płatków śniadaniowych. Przeprowadzono badanie ankietowe wśród 214 respondentów, z którego wynika, że 79% ankietowanych spożywa płatki śniada-niowe, najczęściej z mlekiem, kilka razy w tygodniu. Poznano również preferencje smakowe, czynniki wyboru i miejsca zakupu płatków. Dodatkowo sprawdzono podejście konsumentów do informacji żywieniowych zawartych na opakowaniach produktów spożywczych oraz ich wiedzę na temat roli śniadania w codziennej diecie.

dr hab. inż. Jolanta KOWALSKA, mgr inż. Michał GRZEGOROWSKI,
dr inż. Marta CIECIERSKA, dr inż. Dorota DEREWIAKA
dr inż. Beata DRUŻYŃSKA, dr inż. Rafał WOŁOSIAK
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Wydział Nauk o Żywności
Katedra Biotechnologii, Mikrobiologii i Oceny Żywności
Zakład Oceny Jakości Żywności
ul. Nowoursynowska 166, 02-787 Warszawa
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

 

Dodatkowe informacje